fbpx

Yoga lessen en stijlen in Leuven

In de yogastudio van Adfysio in Kessel-Lo (Leuven) bieden we verschillende stijlen aan. Om optimaal te kunnen genieten van een yogales is het belangrijk om een stijl te kiezen die bij jouw vaardigheid en verwachting past. Ontdek hieronder ons uitgebreid aanbod.

Relax Yoga (Yin)

 

Deze yin yoga is een vorm van yoga waarbij je niet dynamisch van de ene
houding in de andere gaat. Je blijft daarentegen lang in één houding,
waardoor er bewust niet gewerkt wordt op de spieren maar wel op het
onderliggend bindweefsel.
Deze vorm van yoga is populair bij mensen die wat ouder zijn en last
hebben reuma, fybromyalgie of chronische pijn/vermoeidheid. Daarnaast
beoefenen veel sporters relax yoga om blessures te vermijden. Heb je last
van terugkomende nek- en rugklachten of spanningshoofdpijn? Relax yoga
kan ook hier verbeteringen of zelfs verdwijning tot gevolg hebben.
We werken tijdens deze sessies op verschillende mentale energiebanen en
meridianen om blokkades vrij te maken. Mensen die kampen met een burnout, depressie of stressgevoelens hebben baat bij deze vorm van yoga.

 

Schrijf je hier in voor de Relax Yoga (Yin)

Short Break Lunch Yoga

 

Wil je tijdens je dagelijkse routine even een moment voor jezelf inlassen?
Dan is de short break afternoon yoga iets voor jou! Tijdens dit half uurtje
hatha yoga starten we met een korte meditatie opdat je terug connectie
kan maken met jezelf. We leggen de focus op spanningen die je mentaal
en fysiek tijdens de dag hebt opgebouwd. Dankzij allerhande oefeningen
kan jij deze spanningen weer loslaten. We sluiten de les af met een aantal
stretch- en relaxatieoefeningen, zodat je in no time weer verder kan met je
dag.
In deze les ervaar je al snel de voordelen van yoga. Ideaal voor iedereen
die wil genieten van een korte en gezonde break tijdens de dag.

 

Schrijf je hier in voor de Short Break Lunch Yoga

Gentle Hatha Yoga

 

De perfecte manier om te ontspannen na een drukke dag.

Deze les is rustiger en trager dan de Dynamische Hatha Yoga. We nemen voldoende de tijd om te ontspannen, te stretchen,… Na een opwarming van lichaam en geest, beginnen we met een zachte flow, waarbij we de spieren en het lichaam toch wat uitdaging geven en waarbij er energie kan vrijkomen. We eindigen met een aantal ontspanningsoefeningen.

Dit is de perfecte les om stress en spanning van de dag achter je te laten en de ultieme vorm van self-care om rust te vinden en terug thuis te komen in jezelf.

 

Schrijf je hier in voor Gentle Hatha Yoga

Yogalates

 

Yogalates is een combinatie van yoga en pilates. Yoga- en pilateshoudingen wisselen elkaar af, waardoor je de voordelen van beiden hebt. We gaan in deze les de core versterken, rug- en buikspieren trainen, alsook de flexibiliteit van ons lichaam verhogen. We werken steeds samen met de ademhaling, waardoor we op een bewuste manier ons lichaam krachtiger en soepeler maken. Deze combinatie van yoga en pilates draagt bij tot het verbeteren van je lichaamshouding.

 

Schrijf je hier in voor Yogalates

Intensive Yoga (Vinyasa)

 

Hou je van een combinatie van kracht, uithouding en balans? Dan is deze les iets voor jou!

Vinyasa Yoga Flow is een dynamische en energieke les. We flowen van de ene houding naar de andere, het tempo ligt dus iets hoger dan bij een Hatha Yoga les. Bij deze uitdagende les is je volle aandacht steeds bij het veranderen van de houdingen. Je bouwt kracht en warmte op in het lichaam, terwijl je rust creëert in je hoofd. De ideale combinatie om op een bewuste manier jezelf uit te dagen.

 

Schrijf je hier in voor de Intensive Yoga (Vinyasa)

Dynamic Yoga (Hatha)

 

Dynamic Hatha Yoga is een dynamische yogales en kan aanvoelen als een echte work-out! In deze Hatha Yoga les werken we enerzijds op fysiek vlak,
waarbij we het lichaam sterker en flexibeler maken. We doen dit op een bewuste manier door de continue dagelijkse stroom aan gedachten even
on hold te zetten. Zo wordt er ruimte gecreëerd om aandachtig met lichaam én geest bezig te zijn, in het hier en nu.

 

Schrijf je hier in voor de Dynamic Yoga (Hatha)

Morning Wake Up Yoga
(Gentle Hatha)

 

Geef toe, jij staat toch ook graag rustig op in de ochtend? In de
ochtendsessie gentle wake up yoga werken we de nachtelijke spanningen
weg en maken we het lichaam rustig wakker. Geen rush, geen haast. We
nemen voldoende tijd voor onszelf en om de oefeningen op te bouwen. Na
een opwarming van lichaam en geest, starten we met een zachte flow de
oefeningen. Om af te sluiten nemen we uitgebreid de tijd voor enkele
dynamische oefeningen tijdens de cool down.

Na de gentle wake up yoga kan je rustig en alert aan je dag beginnen.

 

Schrijf je hier in voor de Morning Wake Up Yoga

Yoga Nidra for good sleep

 

Deze online avondles is bedoeld om je rustig voor te bereiden op de avond en de nacht. Na een dag vol prikkels, geluiden en digitale schermen is het
aangenaam om je hoofd volledig leeg te maken en het lichaam tot rust te
brengen.

We starten met een korte meditatie, waarbij we de ademhaling vertragen
en de hartslag lichtjes laten dalen. Nadat we de laatste indrukken van de
dag volledig achter ons hebben gelaten, gaan we verder met een yin yoga
practice. Deze oefeningen focussen zich op een mentale en fysieke
relaxatie. We voeren deze al zittend of liggend uit.

Hierna gaan we over tot de yoga nidra. Dit is een vorm van yoga waarbij je stil blijft liggen gedurende de rest van de les. We focussen ons bewust op de omgevingsgeluiden rondom ons, om vervolgens een bodyscan uit te voeren. In deze bodyscan concentreren we ons op hoe ons lichaam aanvoelt en hoe we het vloeiend nog verder kunnen ontspannen. We bevinden ons op een bewustzijnsniveau waarbij het lichaam in optimale staat is om de cellen, spieren, beenderen en weefsels te herstellen. Eén uur yoga nidra is immers gelijk aan vier uur slaap.

 

Schrijf je hier in voor de Yoga Nidra for good sleep

Stretch at your desk

 

In dit half uurtje Stretch At Your Desk doen we verschillende yoga oefeningen, al zittend op je stoel en al staand achter je bureau. Je kan deze oefeningen overal doen, of je nu thuis werkt of niet. Het enige wat je nodig hebt is een stoel. Geen ingewikkelde, moeilijke oefeningen in deze les. Met enkele simpele instructies gaan we nek en schouders losmaken. We focussen op deze delen van het lichaam omdat hier vaak veel spanningen te vinden zijn. De spanningen kunnen opgebouwd worden door stress, maar ook door lang dezelfde houding aan te nemen. Deze Stretch At Your Desk is dus perfect om je dag te doorbreken en wat beweging en stretching te integreren. Na dit half uurtje kan je ontspannen en rustig weer verder met je werkdag. Omkleden is zelfs niet nodig!

 

Schrijf je hier in voor Stretch at your desk

Postnatale yoga

 

In een les postnatale yoga werken we enerzijds op het verstevigen van een aantal spiergroepen en anderzijds trachten we een gevoel van totale ontspanning te bereiken. Tijdens de zwangerschap en de bevalling wordt er veel gevraagd van het vrouwelijk lichaam. We gaan dan ook rustig aan die lichaamsdelen terug aandacht geven, zodat alles terug kan herstellen en weer sterker worden. We gaan dus de nek en schouders stretchen, welke vaak pijnlijk aanvoelen door het tillen van je baby. Ook is er veel aandacht voor het versterken van de rug, buik en bekkenbodemspieren. Het tempo en de intensiteit van de oefeningen wordt steeds afgestemd op de groep. We werken met genoeg variëteit, zodat ieder zelf kiest wat goed voelt. We leren om terug te luisteren naar ons lichaam. Niet enkel een zwangerschap en bevalling heeft een grote impact op het lichaam, maar ook vermoeidheid en gebrek aan tijd voor jezelf. Daarom doen we ook een aantal relaxatieoefeningen, zodat je even rust vindt en echt kan focussen op jezelf. We werken steeds samen met de ademhaling, zodat er een heerlijk gevoel van ontspanning bereikt wordt. Deze les is een moment van me-time, helemaal ingericht om voor jezelf te zorgen, ideaal dus voor alle mama’s die nood hebben aan wat tijd voor zichzelf en hun lichaam.

 

Het is een perfecte les om mee te starten om na de bevalling weer rustig in beweging te komen. Wanneer je dan uiteindelijk graag toch nog wat meer pit wilt in een les en jezelf terug meer wilt uitdagen, kan je overschakelen naar een andere les in ons aanbod zoals dynamische hatha yoga of pilates!

 

Schrijf je hier in voor de postnatale yoga

Prenatale yoga

 

Prenatale yogalessen zijn uniek ontworpen om aanstaande moeders te ondersteunen in hun zwangerschap. Tijdens de les gebruiken we ademhaling en specifieke lichaamshoudingen om een ​​gezonde geest en lichaam te behouden. Je kunt ademhalingsoefeningen, stretching en versterkende bewegingen verwachten die je veerkracht vergroten en je zowel fysiek als mentaal voorbereiden op de bevalling en daarna. Herstellende houdingen en begeleide ontspanning stellen je in staat om te vertragen en te ontspannen. Een perfecte me-time om naar jezelf te luisteren en je lichaam en geest fit te houden in deze bijzondere periode van je leven.

Zolang uw arts u groen licht heeft gegeven om lichamelijk actief te blijven tijdens de zwangerschap, is prenatale yoga een ideale activiteit voor alle aanstaande moeders. De lessen zijn bedoeld voor alle trimesters. Voorafgaande yoga-ervaring is niet nodig – de lessen zijn geschikt voor iedereen, ongeacht hun ervaring. Een gespecialiseerde yogalerares zorgt voor de nodige instructies en aanpassingen voor zowel beginners als gevorderden.

 

Schrijf je hier in voor de prenatale yoga

Yoga voor Beginners

 

Geen idee of yoga iets voor jou is? Ontdek het in deze les!

 

Hier nemen we uitgebreid de tijd om de yoga-houdingen te leren kennen. Je krijgt ook informatie over hoe de houdingen inwerken op je lichaam, ademhalingstechnieken, hoe je correct in de houding kan staan,…

 

Schrijf je hier in voor Yoga voor Beginners

Hoe boek ik een les?

Stap 1:

Registreer via adfysio.clubplanner.be

Stap 2:

Koop een beurtenkaart of een losse beurt naar keuze in onze webshop

Stap 3:

Ga naar Adfysio Planning en kies een les naar keuze
Online beurtenkaarten geven enkel toegang tot online lessen, met een live beurtenkaart kan je enkel live lessen volgen

Stap 4:

Jouw les is geboekt
Bekijk het overzicht van je boekingen bij "Mijn Reservaties". Annuleren kan tot 3u op voorhand via Mijn Reservaties

Stap 1:

Registreer via adfysio.clubplanner.be

Stap 2:

Koop een beurtenkaart of een losse beurt naar keuze in onze webshop

Stap 3:

Ga naar Adfysio Planning en kies een les naar keuze
Online beurtenkaarten geven enkel toegang tot online lessen, met een live beurtenkaart kan je enkel live lessen volgen

Stap 4:

Jouw les is geboekt
Bekijk het overzicht van je boekingen bij "Mijn Reservaties". Annuleren kan tot 3u op voorhand via Mijn Reservaties